säkerhetsväst?

För ett litet tag sen frågade mamma mig om jag tänkte sluta med väst när jag fyller 18. Först förstod jag knappt att det var en fråga och sen kom mitt självklara svar, nej. Jag kan självklart inte säga att jag alltid kommer rida med väst men jag hoppas det.

Jag rider inte med väst hela tiden och kommer inte göra det i framtiden heller. Men jag har det alltid på unga/opålitliga hästar.Och just grejen att sluta bara för att man fyller 18 tycker jag bara är fånigt. Varför ska man sluta bara för att man uppnår en viss ålder? Visst att man får tävla utan men varför sluta när man har använt det tidigare. Jag förstår inte.

Man är precis lika skadlig och kan åka av även om man är över 18. Visst att man får mer erfarenhet och bättre balans med tiden men många rider också svårare hästar än tidigare. Alla har rätt att göra som dom själva vill men jag hoppas att flera gör som jag och behåller västen på. Åtminstone ibland.

/ Elin

 



Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: