Presentation - Tilda Elvin

 Hej, och välkommen till bloggen Prello! Jag heter Tilda och är en av "ägarna" på denna blogg. 
Jag är född 1998 den 6/12. Jag bor ute på landet med mamma, pappa, två storesystrar och en lillebror (aka Sofia, Per, Nora, Ebba och Johannes) Jag har en stor vana vid djur då min familj har i dagsläget får, katt, häst och höns och förr i tiden haft kossor blandannat. 
 
Ja som man kanske märker är jag en ryttarinna. Är ca 9 år hästvan, 4 år ridskola och 5 år egen ponny. 
Pärlvikens ridskola red jag på när jag var liten och började rida och år 2008 i augusti bestämde vi oss för att skaffa egen ponny. Genom kontakter i Vetlanda hittade vi en maxad D- ponny vid namn Silver Star född 1994. En riktig läromästare med andra ord. Silver Star skulle mina storesyrror dela på.
Samma år i November bestämde vi oss för att skaffa en liten B-ponny till mig som var tio år och var lika hög som Silver Stars framben (på ett ungefär). I slutet av november åker vi ner till Vetlanda och provrider en B-ponny vid namn Roxanne född år 2004.
Jag blev helt kär så dagen efter åkte vi hem med henne. Tre år gick och det börja leda till sitt slut mellan oss.. Under dem tre åren tävlade vi upp till LC, vi kanske knep någon placering ibland men det var inte många. Tiden var inne och vi var tvungna och lämna ifrån oss henne. Maj 2011 åkte hon till en liten tjej och då började min tid med Silver Star.
Vi starta direkt med hoppträningar och sedan kom vi igång med tävlingarna. Vi försökte ta oss in i Div I laget i allsvenskan men lyckades aldrig, han vägra ut sig hela tiden. Vi tog det som dumheter eftersom han slutade efter många motgångar. Hösten 2011 skulle var vi med i div II laget. Vi kom till andra omgången då han vägra ut sig totalt. Då tog vi tag i detta och kollade upp var det var, vi tog ut vetrinär och hon gav oss beskedet att han har gaffelbandsinflammation i frambenen. Så från hösten 2011 till vinter 2011 fick han inprincip ha boxvila/sjukhage. Januari 2012 skulle han börjas sättas igång. Vetrinären sa att han inte skulle palla någon mer hoppning så vi bestämmde oss att sälja honom. Februari 2012 såldes han..
Den tiden med honom var rolig förutom skadan så knep vi lite placeringar och vi hoppa upp till LB med placeringar. 
 

När vi hade gjort oss av med Silver så hade jag en liten paus. I april igen åkte vi ner till vetlanda och prov red två 4-åringar båda var D-ponnysar. Ena var mer riden en den andra, alltså lite mer utbildad. Men jag fastnade för en "fet", omusklad, brun ponny vid namn Prescott.
Maj 2012 åkte vi ner igen, red yttligare en gång till sen så körde vi hem honom. Vi hade honom på prov först så i Juli 2012 bestämde vi oss för att köpa honom. 
 
Sen dess har ridningen bara gått bättre och bättre. Har vart på hopptävlingar med felfria rundor, oftast. Om det har varit något fel är det en rivning pga av mig. 
 
Mål: LA i hoppning
 
Mer om våran utveckling kommer ni följa här på bloggen!
Bildbomb
 
Är något oklart? Fråga bara så svarar jag i ett inlägg!


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: