Presentation - Elin Sönnerfors

 
Hejsan alla glada som nu har valt att gå in på denna underbara blogg! Jag heter Elin och jag är den ena av dom två som kommer blogga här, så de så. Lite information om mig :)
 
Hela min vardag (förutom när jag går i skolan dåra) går åt min ponny, som heter Parillo. Han är en valack född 2006, han fyllde alltså 7 år de här året. Han är en svensk ridponny, med pyttelite arab i sig, och han är efter Orchis Frivaldi. Han har en hel syster, som heter Poesi, dom stod på samma stall innan vi köpte honom och sen ett litet tag till efter vi hade köpt honom. Där stod också väldigt många av hans halvsyskon, de stod på samma lösdrift. Sedan flyttade vi, mer till de i ett annat inlägg :) Jag köpte Parillo den 3:dje januari 2012, jag har alltså haft honom i ungefär 1 och ett halvt år. När jag köpte honom hade han inte tävlat någonting, bara hoppat några pay n jumper, men nu under detta år har vi kommit upp till LB i både hoppning och dressyr. Vi har tävlat allsvenskan i båda diciplinerna, division 2 i hoppning och än så länge division 3 i dressyr, men där gillar jag som ryttare mer att tävla själv, och inte i lag. Vi som ekipage tävlar för botkyrka Ridsällskap, och där trivs vi väldigt bra! Jag har inga specifika mål med honom utan vi kör på, och kommer så långt vi kan, mitt motto är bara att ha kul och njuta över tiden jag har med prinsen! Det var lite om Parillo, och ni kommer få mycket mer information om honom under resans gång!
 
 
 Till lite information om mig själv, mitt fullständiga namn är Elin Maria Sönnerfors, jag är 15 år gamal, ska alltså börja i 9:an nu efter sommarlovet. Mitt intresse är som ni kanske har listat ut hästar, spelar ingen roll vad det gäller inom ridsporten, jag brinner för allt vad gäller hästar. När jag var mindre så höll jag också på med fotboll, jag spelade med dom som var ett år äldre, jag älskade det! Men eftersom jag höll på med ridning och fotboll samtidigt (red på ridskola innan jag köpte egen ponny) och tiden inte räckte till var jag tvungen att välja, och jag valde hästarna. Det är jag dock väldigt nöjd med att jag gjorde, för annars skulle jag verkligen missat någonting i livet och jag hade aldrig fått träffa min prins, Parillo <3 
Jag går i Kunskapsskolan i Botkyrka, börjar alltså 9:an som jag skrev tidigare. Jag trivs väldigt bra och vill verkligen lyckas i skolan så jag är väldigt rädd om mina betyg. När jag blir äldre och ska börja jobba har jag funderat lite på att bli veterinär, men samtidigt är det någonting som stoppar mig eftersom att jag vet hur tuff utbildning de är och jag vet hur mycket man behöver kämpa för att verkligen komma dit, men samtidigt ser jag framför mig hur roligt det yrket skulle vara och hur värdefullt de är för djuren! 
 
Jag har väääääldigt många fina kompisar, några av mina närmaste är Emma Ödlund, Maja sverin, Tilda elvin (som jag delar bloggen med), Emmy karlsson, Tuva Norman & Julia Osswald. Jag måste också få skriva lite om min syster, världens finaste person, ställer upp i alla lägen och är den person som jag verkligen kan berätta allt för. Utan dig skulle jag aldrig klara mig min bästaste! <3
 
De flesta grejerna jag får höra om folk ska beskriva mig är: Glad, knäpp, positiv, ambitiös, sprallig, slarvig, och rolig (ibland). Ibland kanske jag får höra att jag är söt också, hihi :)
 
 
 
Om det är någonting som ni vill veta men som jag inte har svarat på så är det bara att fråga på i kommentarerna :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Postat av: Lova

Hej! Fin blogg, intresserad av s4s? (Fast med blogg istället lol) :) kram!

Svar: Hej! Tack så jättemycket! Kram :)
prello.blogg.se

2013-08-09 @ 00:34:54 // URL: http://lovamaria.blogg.se
Postat av: Madelene Friberg

Sv: ja, visst är det! Mitt sommarlov har varit toppen, självdå? :)

2013-08-09 @ 07:12:01 // URL: http://madelenefriberg.blogg.se

Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: