Prescott andra september

Idag så red jag dressyr. Först så skrittade jag, Elin och Frida fram 10 min i skogen sen gick vi till paddocken. 
Vad kan jag mer säga att han var väldigt spänd, det kändes som att jag satt på en shettis i traven. Han var som en energiboll som skulle explodera. För la jag till skänkeln så hoppade han framåt. Ibland lyssna han inte på mina hjälper och jag fick lägga på spöt då blev han mer fustrerad och allt blev bara pankaka. 
 
Jag började om på nytt med ridpasset och började skrittjobbade honom. Han slappnade av jätte bra tillsut och då börja jag trava och det gick galant. Sen kom galoppen, då försvann allt. Han blev pigg och spänd. Jag galopperade ett varv år varje håll sen nöjde jag mig och började trava av. Gjorde öppnor och sluter sen skrittade jag av. 
 
Bildbrist- jag vet.


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: