Framtidsplaner

En sak som jag verkligen skulle vilja bli är veterinär.
 
Tänk att kunna hjälpa ett djur som inte alls mår bra, att göra ägare glada, och att bara göra det man älskar. Samtidigt måste man tänka på att man inte alltid lyckas, man kommer få förmedla tråkiga besked till ägare och ibland blir det tufft om man jobbar som en vetärinär.
 
Det som hindrar mig från detta yrke är utbildningen, de är verkligen de ända. Först måste man gå natur - natur på gymnasiet för att få en grundutbildning, sen är det 5 år på SLU som är Sveriges lantbruksuniversitet. De hindrar mig dock inte så mycket för det tror jag bara är roligt, men att gå tre år på gymnasiet med natur - natur känns inte så peppande. Jag bokstavligen hatar matte, och NO ämnena är inte heller så roliga enligt mig.. Så den linjen känns bara prutt :/
 
men är det värt de? Är det någon som har nå information till mig? Ska man satsa? Någon som har gått natur  -natur kanske? Heeeelp me people! ♥
 
 
/ Elin


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: