Dagen idag - 10/9! / Elin

Idag vaknade jag faktiskt tidigare än vad klockan var ställd på. Jag hade ställt klockan på tjugo i sju, men vaknade tjugo över sex, haha de var faktiskt rätt kul eftersom att man alltid är trött på morgonen, men idag var jag faktiskt pigg, men de gick över till trötthet rätt snabbt.
 
I skolan jobbade jag inte så mycket idag faktiskt, jag var på en So föreläsning, sen skrev jag rent min SO text från att jag hade skrivit den på block till min ipad, och sen så fixade jag till några bilder som jag skulle maila in till min bild lärare, så det var lite iallafall. Nu har jag också skrivit lite på några frågor om Etik & Hållbar utveckling, super tråkigt faktiskt, men måste vara klart tills på torsdag så de är bara att kämpa.
 
Efter skolan, som slutade klockan två, åkte jag till stallet så jag var där vid 3. Jag tog in parillo direkt eftersom de då var rätt varm ute så jag tänkte att han kanske ville komma in och slippa värmen ett tag. De blev han jätte glad för och gnäggade så glatt när jag kom, man blir så glad av honom. Sen tog jag det lugnt idag och funderade lite på vad han skulle få göra idag, alltså vart och hur jag skulle rida. Jag beslöt mig för att rida dressyr på ridbanan. Straxt efter det kom Tilda, så vi satt och snackade ett tag, och sen så red vi. Hon red också dressyr.
 
Jag red igenom mitt dressyrprogram tills på Söndag då det är tävling på gladö, bara en LC:1, men vi kör på det eftersom att det är första dressyrtävlingen. han kändes faktiskt väldigt fin, speciellt i galoppen. Jag övade också lite på halter under framridningen, han har väldigt lätt att backa något steg i halten. men det blir mycket bättre, och idag gjorde han det faktiskt inte en ända gång, så bra. Jag har fått neddrag för det när jag har tävlat så därför tränade jag på det. De jag också brukar få neddrag för är hans takt, han kan bli lite ojämn i takten ibland, så de är också en sak som vi jobbar på, även fast det inte är så enkelt.
 
Nu sitter jag hemma och har precis käkat pasta sallad. Muuums. Tidsinställda kommer! :D
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: