Dag 4 - en sak som stör mig

Det som stör mig mest av allt är avundsjuka. Avundsjuka leder till så sjukt mycket negativa saker. Skitsnack är absolut det vanligaste, och de leder också till massvis med saker, mobbning, det leder till rykten, lögner och massa andra saker. Avundsjuka leder alltså till så mycket saker. Självklart kan man vara super avundsjuk, men man måste kunna hantera det. Jag kan till exempel vara super avundsjuk på någon som får högra betyg än mig i skolan, någon som kommer före mig på en tävling, massor av kändisar, men jag kan behärska det och vara glad för deras skull istället för att tycka att det är orättvisst, att de är dåliga ändå osv. 
 
Själva avunsjukan är inte ett problem, utan de som är problemet är när folk inte kan hantera det och går runt till massor av andra människor och pratar en massa skit om personen. Ibland kan jag vara lite avundsjuk på tex en av mina kompisar när hon får ett super bra resultat på sin tävling, eller min andra kompis när hon får högre betyg än mig. Men även fast jag är lite avunsjuk så blir jag så himla glad för deras skull och ser allt så himla positivt, och det är så det ska vara. Kom igen nu! :D
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: