Utvärdering av ridpasset den 11/8

Igår red jag markarbete med Elin. Det gick väll både bra och dåligt, i början gjorde jag lite övningar i skritt och det lede bara till skit.. Jag övade på att flytta rumpan i en volt (haha dåligt förklarat jag vet) i höger varv var det inga problem men sen i vänster vart det ett himla problem. Han flyttade i början lite sen protesterade han bara mer och mer till slut stog han still och gjorde inte ett piss när jag skulle flytta rumpan, han backade och små stegrade osv. I mitten av ridpasset var värst, kunde inte ta i tyglarna innan han flydde till höger, sa jag nej gå till vänster tog det tvärstopp. När jag skulle börja rida över bommar i galopp så innan varenda bom så flyttade han rumpan till höger hela tiden och böt till korsgalopp. Från att vara en vanlig femårig ponny som var arbetsvillig till en treåring som protesterar och beter sig som om han inte fattar ett piss. Nej det var verkligen inte prescott jag red igår. Om han fortsätter vara såhär så tänker jag ta ut en kiropraktor som får kolla honom. 
MARKARBETESÖVNINGEN HITTAR DU HÄR!
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: