Utvärdering av dagens stalldag!

När jag kom till stallet hämtade jag direkt grimman och gick mot hagen för att hämta parillo, allt gick super bra och både han & jag blev super glada av att se varandra. På vägen till stallet från hagen såg jag att han ömmade till på vänster fram, så jag kollade och självklart hade han tappat skon. Men inget mer med det, finns ingenting att göra åt saken förutom att kontakta hovslagaren. Så jag ringde till mamma och sa det, och hon skickade ett sms till hovis på direkten. Ibland har man väldigt mycket tur, för hovis var typ precis i närheten så han bara svände förbi och slog på skon, super duper bra!
 
Sedan tränsade jag och gick ner till volten, det blev ett lugnt dressyrpass barbacka idag eftersom jag inte visste om han skulle ömma lite eftersom att han precis hade fått på en sko. Ägaren av stallet hade idag harvat ridbanan så underlaget var enligt mig perfekt, de gjorde mig glad! Ridpasset överlag gick faktiskt väldigt bra, han kändes mjuk redan från början så då passade jag på att ägna detta ridpass till att jobba på volter i alla gångarter och ställa och böja mycket. Jag red några varv på stora mittvolten och flyttade ut rumpan på honom på de öppna delarna så att han fick anstränga sig lite där med. Gjorde också det i galoppen och jag tyckte det gick mycket bättre än förväntat, trodde jag skulle få ta några protester men det blev inga alls och jag tyckte att han gjorde det bra.
 
Sen åkte jag och mamma hem (hon var med i stallet), nu har jag precis duschat och nu sitter jag här, lyssnar på musik och ska snart käka middag, är super hungrig! Hörs senare / Elin
 
Denna låten bara snurrar runt i mitt huvud, love it! ♥
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: