Tömkörning - utvädering

Dagens tömkörning/longer pass gick väl sådär. Jag brukar inte tömköra honom mycket så man märkte att han reagerade annorlunda. Testade ett "sele" som ska hjälpa hästan att slappna av och sänka halsen så att bakbenen kommer igång. Ja det var ju inte direkt det han gjorde.. Man såg på hela honom hur spänd han var för det var en lina som gick bakom rumpan. Jag skrittade mest när jag använde den sen så tog jag av den för vanlig tömkörning. Han är super fin i vänster varv men i höger varv blir han jätt konstig.. Hmm undrar om det är bara av ren ovana eller om det är något som är på tok! Har alltid velat ta ut en kiropraktor som kan kolla igenom honom. Imorgon ska han antingen tömköras igen eller så blir det barbacka på volten. Btw prövade bettskivorna idag, det funkade super! 
Det här är selet, det kallas longeringssystem. Mer info hittar du HÄR


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: