Tävlingen igår!

 
Ställde klockan på halv 7 igår, va rätt tufft att komma upp då, men jag visste ju att jag skulle tävla och då blir man alltid lika taggad. Vid staxt efter 7 rullade bilen mot stallet. När vi kom fram kopplade vi först transporten, vi har en svart cheval transport. Den är väldigt ny så vi är en av de första som är ute och åker med en sådan, jag älskar den! Den har sadelkammare, taklucka, fönster, kuddar på sidorna för bekvämlighet för hästen, och massa annat bra! Me love it! Såhär ser den ut :)
 
 
Iallafall, vi kom till tävlingsplatsen typ kvart över nio, vi räknade med att jag skulle starta ca 20 i 11 så vi var väldigt tidiga. Vi gick iallafall in och anmälde, pussade lite på prinsen, och sen var det bara att vänta. Jag kan inte rida fram för länge på honom för då dör han på banan, plus att han inte behöver så mycket framridning för han brukar oftast vara rätt mjuk redan från början. Han kändes sådär på framridningen, lite hackig, spänd osv. Men det blev bättre ju längre jag red. Väl inne på banan blev han lite spänd, speciellt för domar bordet som han alltid blir spänd för. Men de gick bra iallafall, sen startade vi.
 
Programet gick bra, lite taktmissar. Parillo har så svårt för att hålla samma takt hel tiden, han har inte riktigt hittat sin takt ordentligt. Men vi kämpade oss igenom programet och jag var super nöjd efter programet. Halten vid x blev lite ojämn, men galoppen gick super bra, ökningen gick bättre än förväntat osv. Jag slutade på 66.4 procent som är vårat bästa resultat fasktisk. Super duper nöjd och det blev också en vinst. Högst procent av alla startande i klassen, super nöjd! Efteråt fick han massor med godis och sen åkte vi hemmåt. Super nöjd med tävlingen, kom fram två vuxna personer till mig efteråt & sa att jag hade en super fin ponny, domaren kom också fram till mig efteråt och sa att det var en jättefin ritt, kan man bli mer nöjd? Världens finaste prins! ♥
 
 
 
Nästa tävling - Mälarhöjden 31/8 hoppning LD+ & LC :D
 
/ Elin & Parillo
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: