stalldagen!

Är ni kanske lite chockade att jag äntligen bloggar? Asså jag måste verkligen komma igång nu! Skriva tidsinställda inlägg om olika saker, åsiktsinlägg, blogga mer helt enkelt! 
 
Stalldagen var riktigt bra, hade de as kul faktiskt! Jag åkte ut efter skolan, jag slutade klockan två så jag var ute till tre, bussen går ju bara en gång i timmen från vårsta till stallet så man måste verkligen passa in, kan vara lite jobbigt ibland... När jag kom till stallet var Frida där, en tjej som har storhäst. Vi bestämde att vi skulle rida ett markarbets pass på ridbanan, de tyckte jag lät som en bra ide! :) Efter en stund kom Emmy, hon ville också hänka, så efter en stund var vi nere på ridvolten och red. Vi gjorde en övning som var såhär:
 
Haha jag vet att jag äger på att rita på paint! Vi kom först på ett kryss, sedan skulle man hinna flytta hästen för skänkeln till nästa kryss, och sedan flytta tillbaka ut till räcket. Vi hopppade inte alls högt, men jag känner atde är bra träning för hästen de med! Vi körde också från andra hållet. Jag var tvungen att göra om ett antal gånger för att Parillo inte riktigt svarade för skänkeln, men i slutet var han super duktig. Han var lite trött från igår då vi var på träning för Pelle, men imorgon ska hon få vila och på lördag är de tävling! Ska bli super kul, as taggad!
 
Efter jag hade ridit Parillo gick jag upp med honom och han fick stå i boxen en stund, han var faktiskt ovanligt svettig idag... Men så är de ibland, de var väldigt kvavt och faktiskt rätt jobbigt väder att rida idag. Sen träffade jag Sofie, hon har en liten b-ponny som heter Spartacus, men kallas sparre. Han är verkligen super gullig! Hon skulle tömköra Prescott idag, så då frågade hon mig om inte jag kunde rida sparre en stund, och de tackade man ju inte nej till. Jag var lite trött, men jag ville ändå! ;) Jag satte upp en pytte litet räcke och skuttade över de några gånger barbacka, han var super duktig!

Sedan när jag hade kommit upp från ridbanan med honom så var mamma där, så då gjorde jag bara klart allt och sen åkte vi hem. Nuu har jag precis ätit middag, vi åt lax med wookgrönsaker, de var grymt gott faktiskt! Nu ska jag göra lite tidsinställda inlägg och sedan ska jag och mamma titta på sammandraget från EM i fälttävlan, de var dressyren idag! 
 
Hörs senare! Krraaaaaam Elin ♥
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: