Parillo & jag är taggade!

Imorgon kör vi! Sässongens första riktiga tävling, hoppning, mälarhöjden, here weeee come! :D
 
Prillisen stod och sov idag när jag skulle hämta honom i hagen, lilla tröttisen. Ändå så vaknade han upp innan jag ens hade kommit in i hagen och gnäggade åt mig, min prins. Han gör mig alltid så glad, jag var lite trött efter skolan för jag hade en tuff dag, men ändå så blir jag pigg och glad när jag kommer till stallet, och de pga Parillo och my underbara friends. 
 
Jag släppte iallafall in honom i boxen en stund och började fundera på utrustningen tills imorgon. Jag bestämde mig för att ha mitt john withaker schabrak, sadel & träns till parillo. Jag själv ska ha mina stövlar, min säkerhets väst och min hjälm. Kan faktiskt lägga upp en bild på min outfit tills imorgon, om ni vill se alltså? Jag själv iallafall, använder vita john withaker ridbyxor, jag har inte bestämt vad jag ska ha på överdelen... Hoppas de blir bra iallafall!
 
Parillo fick bara bli lite riden barbacka idag, en liten runda i skogen, skrittade för de mesta försökte skritta för de mesta, men parillo var lite pigg så han kände att han hellre ville trippa fram. Haha, de ska alltid vara så att när jag inte ska rida ordentligt ska han vara som piggast. Han busade lite på ängen då jag fattade galopp några meter, buspojken! 
 
Jag känner faktiskt att jag har börjat blivit väldigt duktig med en sak, och de är att jag tar tempen på honom varje dag de första jag gör när jag har tagit in honom, för att kolla så att allt är bra med honom, för de är alltid de viktigaste för mig! Han har en normaltemp på runt 37.5, han kan både ha lite mindre och lite mer. De lägsta han har haft är 37.3 (idag) och de högsta 37.8. Känns bra att ha koll tycker jag, så att man vet! 
 
Nu börjar de lukta mat i huset, puss ♥
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: