Dagens ridpass

Det blev inge intervaller idag... Precis när vi kom till stallet började de spö regna och blixtra & åska. Både jag och Tilda är rädda för åska så vi fick lite halv panik. Vi sprang iallafall och tog in våra hästisar, för vi såg att det var lite oro i hagarna. Sen tog vi det lugnt en stund & åt nudlar. Efter de bestämmde jag mig för att inte rida intervaller eftersom de var så jobbigt väder, ville helst inte vara ute i skogen själv och köra intervaller om en blixt skulle slå ner i närheten. På tildas schema stod de hoppning idag, och då beslutade jag mig för att hänga på henne, för senaste gången jag hoppade var förra veckan i onsdags, så det var dags igen! Det gick super bra, Parillo kändes fräsch, pigg & glad. Vi hoppade två räcken som stod på långsidan och en oxer som stod snett igenom vid medellinjen. Vi fokuserade mycket på oss själva, vad vi kunde göra bättre till hinder, mellan hinder och över hinder. Jag fokuserade mycket på min sits, för den är någonting som jag skulle vilja förbättra, och för att någonting ska bli bättre måste man såklart tänka på det!
 
Jag & Tilda bestämmde i stallet att vi skulle vara med varandra ikväll, så hon är nu med mig här hemma och ska sova här! Mycket roligt, haha :) just nu håller vi på med att laga mat, vi steker kyckling och kokar pasta, ska bli jätte gott, är grymt hungrig! På vägen hem från stallet stannade vi på filmkjedjan och köpte varsin ben n jerry, så de har vi också att mumsa på ikväll! ♥
 
Nu ska jag fixa klart med maten, puss ♥ / Elin
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: