Dagens ridning!

När jag kom till stallet idag satt Tilda & Sofie redan i fikarummet, så jag satte mig när och snackade med dom en stund. Sen var de dags att göra mig klar, jag bytte om till ridkläder, och sen gick jag och hämtade prutten. Han blev super glad när jag kom, han kommer inte till mig... Men han gnäggar! :D Jag borstade honom ordentligt, och tog bort alla flugägg som han får på dagarna. De sitter oftast på insidan av frambenen & dom är super jobbiga att få bort. Säkert fler som har samma problem, Tilda vet jag också får kämpa lite med det på Prescott, iallafall idag. De är inte så kul om hästen till exempel kliar sig och de får in äggen i munnen, jag har läst om att de då kan bilda gropar i hästens mun och de blir inte alls bra! Iallafall, jag sadlade och tränsade och sen drog jag iväg. Intervallerna tyckte Parillo var lite ansträngande idag, speciellt i backen. Han blev trött redan efter första gången, men han fick iallafall kämpa upp två gånger till. Efter den tredje gången fortsatte vi efter backen runt en sväng för att jogga ner ordentligt och sedan skritta av, de är en viktig del när man har kört intervaller. På vägen mötte vi cyklar, traktorer, lastbilar och maskiner, Parillo blev lite spänd men vi kom förbi! :D När vi kom tillbaka fick han en halv skopa kraft och en morot, han njöt när han fick de, hihi! Sedan släppte jag ut honom, och då när vi precis skulle gå ut från stallet kom sophie med sina hundar, Parillo fick hög nacke och spetsade öronen framåt, tog då en bild och jag tyckte att den blev jätte söt, men får inte upp den nu.... Sedan drog han till kompisarna och vi åkte hem. 
 
Nu hemma har vi haft lite familje mys, mammi och pappi har 13 år i bröllops dag idag, världens finaste! Vi åt räksmörgås, super god! Sen har vi tittat på fotbollsmatch, AIK - åtvidaberg där AIK tog en skön seger på 3-2, men de var väldigt spännande! Vi hörs imorgon, börjar skolan på torsdag så  jag är ledis två dagar till, ska njuta! Pusssssss
 
Urgammal bild på mig, min syster och hennes kompis. Detta kanske bevisar att en Elin just nu har bildbrist... HATA
 
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: