Dagen

Hola! Idag var det ännu en skoldag. I skolan gick vi till brosjön (en sjö nära skolan) och badade, jag och Felicia badade. Det sjukaste idag var att när vi gick ur vattnet var vi slemiga som fiskar, det var så himla äckligt. Som tur fanns det en dusch där så vi kunde duscha av oss "slemmet". 
 
Jag slutade klockan kvart i två, då gick jag till Ica och råkade köpa en Geshia. Det var faktiskt speciall pris så jag var tvungen.. Vid halv tre gick bussen till stallet. När jag kom till stallet tog jag in Prescott, gav honom müsli sen gick jag och fyllde på vatten i hans hage. Fick göra rent hela badkaret för det var massa grässtrån i. När jag hade gjort det så gjorde jag i ordning prescott för ett tömkörnings pass. 
 
Ja, passet gick väl inte så jätte bra.. Han är ju ung så man kan inte påstå att han kan tömköras utan problem, men förut så var han super snäll och tömköra honom, men idag/nu är det inte lika enkelt. Han protesterar mer.. Jag kan inte ta i tömmarna utan han stannar och inte riktigt vill, jag tror det är dels ovant för honom men sen så kan det va att han inte vill. Ifall han stannar så försöker jag ha samma kontakt så att det inte blir att jag släpper tömmarna, låter han gå fram och sen kortar jag upp dem igen så han stannar igen. Om han backar, backar jag. När jag även smackar på honom lyssnar han inte om jag inte har spöt bakom honom och små viftar. Ibland petar jag till honom, och han reagerar som om jag tog en elpistol i rumpan på honom. Han spänner rumpan och tar korta trippande steg. Han stegrade ett få tal gånger men det är ett tecken att han inte förstår, när han stegrar så låter jag honom stegra klart sen så petar jag till honom, så han bara går framåt så att han inte bara fortsätter och protestera av att han inte förstår. Han har även börjat med att vända sig mot mig, så han har huvudet mot mig. Och det är inte bra för då kan tömmarna snurra runt honom. 
 
Jag tror jag har förklarat tillräckligt men som ni kanske förstår så går det inte så bra i tömkörningen med Prescott. Jag vet en tränare som hjälper en med tömkörning, så jag kanske ska pröva på att träna. För jag är inte heller välutbildad i tömkörning. Så jag vill gärna kunna mer!
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: