Dagen än så länge!

Imorse ställde jag och tilda klockan på 8.00 för att kunna vara klara tills syster med kusinerna skulle komma. Dom kom vid kvart i nio, då var vi klara, vi bredde mackor och packade lite festisar i en ryggsäck som vi tog med oss till stallet ifall små killarna skulle bli hungirga. När vi kom till stallet gick vi direkt och tog in prinsen, sedan borstade vi honom och fixade i ordning honom. Sedan körde jag intervaller, samma som förra gången, eftersom kusinerna var med & ville se så blev det inte i galoppbacken för där kan dom inte se, utan de blev på de vanliga stället där de är lite enklare att kunna kolla. Det gick superbra och han kändes fräsch, de ända som oroar mig lite är att han har börjat hosta lite, inte kul, måste verkligen hålla koll på det! Efter ridningen tog jag in Parillo, Emma och kusinerna satt då och åt mackor. Jag borstade av honom lite och kollade hans hovar, sen släppte jag in honom i boxen och jag honom lite kraft. Han får ca två nävar musli efter jag har ridit nu i början, tror han behöver det! 
 
Sen tog vi bussen hem, 12.37 gick den, men var lite försenad, bytte buss i vårsta och kom sedan fram till tumba. På vägen hade Tim somnat i vagnen & Theo var grymt trött, men vi pratade osv för att han skulle hålla sig vaken eftersom vi skulle gå hem från tumba. Emma tog tåget från tumba, så det var jag och killarna som gick hem tillsammans. Allt gick bra & precis när vi kom till uppfarten vid huset vaknade Tim, så han sov middag i ungefär 1 timme, perfekt! Dom gick direkt och la sig i soffan, jag hämtade en film till dom och dom började kolla. Jag började då med lunch, de blev makaroner med korv och köttbullar. Dom sa faktiskt till mig att jag lagade god mat, blev lite stolt eftersom jag vet att jag bokstavligen suger på att laga mat. Men de tyckte faktiskt om de och då blev jag glad :D Efter lunchen var det bara att diska, sedan satte jag mig nu här och började skriva lite. Nu är filmen slut och vi sitter och bara myser, de leker lite, spelar på min ipad osv. 
 
Hörs senare ♥ / Elin
 
Mina pluttisar  ♥ 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här: Obs. Skriv vem ni frågar/skriver till, tack!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: